Címkék

Feedek

postapoc.net

Postnomad 2015.05.22. 15:24

Tekerj a világvégéig!

Címkék: vehicle

A bringa csendes, hűséges barátod marad amíg világ a világ. Nem csatangol el, nem hagy cserben ha fagy, szakad az eső, de akkor sem szomjazik, ha a benzinkutak és folyók rég kiszáradtak. Egy nyereg alatti szerszámkészlettel túlél talán még téged is. Egy posztban lehetetlen számba venni minden előnyét (az utazás különféle eszközeinek összehasonlításáról itt már írtunk).

Mégis fura, hogy a bringa a legritkább esetben tűnik fel a túlélésért küzdők járművei között. Roncsautókkal, bevásárlókocsikkal, lovakkal, repülőkkel és katamaránnal előbb találkozunk a filmekben, mint bringákkal. Ha azt gondolnánk, egy kerékpár nem annyira hősies, mint egy motorral tépni a romok között, akkor most következzenek az apokalipszis pedálos lovai.

NEUZER APOCALYPSE
Íme a magyar mennydörgő két keréken. Izzasztó egy dög, hiszen váltó nincs rajta. Nem is a túlélés bajnokainak szánták, viszont csajozni a világégés után még simán lehet vele. Kit érdekel akkor már egy izzadt hónalj? (nem egészen 100.000 HUF az ára)

apocacycles_neuzer.jpg
 

COGBURN CB4
Eleve vadászatra tervezett fatbike brutális megjelenéssel. Nem épp a belépő szintű kategória, de az ára nem is érdekes. Amikor szükséged lesz rá, már más törvények fognak uralkodni. (ha mégsem bírod kivárni a világvégét, 600.000 HUF kell a megvásárlásához)

apocacycles_cogburn.jpg
 

TREK BROADSIDER
Michael Hammond álmodta meg ezt a járgányt egy képregény nyomán, amit csak úgy emlegetnek rat-biker körökben, ha Mad Max kocsijából kifogy az üzemanyag, ezzel hajt tovább. A Broadsider projektről a Behance oldalon többet is megtudhatsz.

apocacycles_broadsider.jpg
 

KHS 4SEASON 5000
Klasszikus fatbike, így erre a bringára illik azt mondani, hogy zsír. Nem a fürgeség a legfőbb erénye, cserébe viszont nem is frontérzékeny. Talán csak a nukleáris tél állítja meg, vagy még az sem. Ha ezt a monstrumot akarod, elég mélyen a zsebedbe kell nyúlnod, közel 1.000.000 HUF az ára.

apocacycles_khs.jpg
 

MOTOPED SURVIVAL BIKE
A végére egy vadhajtás maradt, hiszen nem hagyományos hajtású bringáról van szó. A Motoped esetében van egy 'kis' rásegítés a haladásra, de olyan komoly megjelenése van, hogy nem volt szívünk kihagyni. Az árát nem tették közzé a gyártók, de nem árt, hamegrendeléskor nagyjából 700.000 HUF félretett pénz zörög a perselyben.

apocacycles_motoped.jpg
 

Nem találtad itt a kedvenc túlélő bringádat?
Ha megosztod velünk és a többiekkel, az baromi jó lesz!

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://postmode.blog.hu/api/trackback/id/tr317481830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fda 2015.05.23. 09:48:45

Ha a fentieket bárki komolyan gondolta volna, akkor biztosan valami agyváltót tesznek rájuk, nem a kényes lánckerekeset.

Kelly és a szexi dög 2015.05.23. 09:53:44

az utolsó használhatónak látszik

mötley 2015.05.23. 10:17:09

Mit keres itt egy neuzer apocalypse....ja csak a neve miatt....ócska osszeszerelés ....

987 2015.05.23. 12:51:56

Ezek mind "macskajancsik" kb a világvége után 2 hónappal már csak rollernek jók.
Lánc és lánc váltó :D vagy az a sárvédő ami alá pik-pakk beszorul a kerék ha sár van.
Azok a böszme gumik meg akkor jók a vízen akarsz járni.

Szépek, morcosak de hogy tartósak lennének atoll igen messze vannak.

Dogfaceboy 2015.05.23. 13:45:20

@987: A tévhitek eloszlatása végett: a fatbike nem a dagadtaknak lett kitalálva, és nem is design elem! :) Na de komolyan, a böszme gumik verhetetlenek a legmostohább terepeken (hóban, homokban, kavicságyon, rizsföldön, és bármelyik budai aszfalton). A hiedelmekkel ellenére nem nehezíti meg a tekerést. Lehet, nem értek hozzá annyira, de a Déli sarkot leggyorsabban elérő járgány is ilyen kerekekre épült. Igaz, nem kettőre, hanem háromra.

teddybear01 2015.05.23. 17:47:39

Kezdjük azon, hogy nemigen lesz amolyan Mad Max világ a közeljövőben, így ezek a bringák meglehetősen drága és kevéssé használható dizájntermékek.

De ha mégis kell egy túlélő bringa, annak először is strapabírónak kell lennie, egyszerű szerkezetűnek, amit egy fakezű is meg tud javítani, és könnyen tekerhetőnek, mert abban a korban nem fogsz könnyen kajához jutni. Azonkívül, mert a megszerzett dolgokat, kaját is haza kéne valahogy vinni, tehát csomagtartó is kell, akármennyire is lehangoló.

Nézzük tehát sorban a játékosokat.

NEUZER APOCALYPSE
Vastag gumijai vannak, ami könnyen gurul a rossz úton. Hátránya viszont a vázkialakítás, ami eléggé pakolhatatlan, nincs hova tenni a nagyobb méretű cuccot, zsák krumplit például. Tekerni is szar, a pedálra nem lehet ránehezedni, ha leülsz a nyeregre. Sárhányó van, ha nem is hosszú, valamennyire legalább véd. Az ára nem komoly ebben a kategóriában, de legalább lehet vele villogni a hozzá nem értő csajok előtt.

COGBURN CB4
Ez lenne a terepjáró, vadászbringa. Kialakítása egyszerű, hagyományos. Raktak rá csomagtartót, vadászíjat, nyílvesszőkkel, ez pozitív. Vastag kerekek, strapabírónak kinéző váz, tárcsafék, ezek is jó dolgok. Sokfokozatú váltó, ami könnyíti a használatot, de egyben kényes, könnyen tönkremenő alkatrész.
Sárhányó nincs, a kerekek előröl-hátulról televágnak minden kosszal, amit az útról felkapnak. Láncvédő sincs, ami kellemetlen meglepetést tud okozni, ha a lánc becsípi a cipőfűzőt, nadrágszárat.
Viszont legalább drága.

TREK BROADSIDER
Első ránézésre nem sok bajom lenne vele, kivéve a hiányzó csomagtartót, meg a szintén hiányzó első sárhányót. Mondjuk, a gumira felrakott pántokat nem nagyon értem hogy minek, csak zajosabbá teszik a közlekedést, meg megnehezítik a gumi szerelését. Ezen sincs láncvédő.

KHS 4SEASON 5000
Bumszli kerekek, sárhányó nélkül, dizájnos váz, kb ennyi. Semmilyen további előny nincs, de sorolhatnánk a hátrányait. Kezdve az árát.

MOTOPED SURVIVAL BIKE
Hát nem egy rizsfutár moped, de legalább adnak hozzá számszeríjat is. A kialakítása viszont elég össze-vissza. Eléggé elbonyolított, és kérdés hogy meddig bírja a nyúzást. Ebben a kategóriában 1-2 liternél nem szoktak többet zabálni a járgányok, kérdés ez mennyit eszik, és mennyire zajos. A potenciális ellenséget talán nem kéne messziről riasztani. Talán ez a legsúlyosabb egyéniség, öröm lehet hazatolni, ha kifogy a benya belőle. Plusz ehhez szerelő is kéne a legtöbb embernek.

randomuser1 2015.05.23. 21:28:18

a mekhajtás lesz a meggagyibb, ha már apokalipszis, én motorhoz való hajtást tennék rá, az lábbal tekerve örökélet +1év, a brinyónál mexokott hg/ug símanó lánclánrendszerek átlag 1 szezont bírnak ...

Postnomad · http://postmode.blog.hu 2015.05.23. 23:19:21

@teddybear01: Köszönjük az észrevételeidet, talán egy kicsit többet is kapott ez a poszt, mint amennyit megérdemelt :)

Kopi3.14 2015.05.24. 00:07:02

@teddybear01: posztapokaliptikus gép öszztelós kivitellel? Normális? Honnan lesz hozzá olaj, tömítés, egyebek?
A másik gépen az íj rossz helyre van téve, értelmetlenné teszi a cosmagtartót. Az összes láncos, kardán helyett, s az összes hidraulikus fékkel van megáldva, amik poszt-apokaliptikus mindent túlélni helyzetben megint nem egészségesek.
süti beállítások módosítása