Címkék

Feedek

postapoc.net

Postnomad 2013.05.14. 01:45

HANEBRINK hegynek felfelé

Címkék: vehicle

Arról volt már szó, hogy mivel érdemes nekivágni egy ejtőernyős ugrásnak, és Indiana Jones bringája is kapott már posztot. Míg egyikük pár pillanat alatt hadra fogható, a másik a felfedező expedíciók hangulatát adja meg. De az új jégkorszak beköszöntével, vagy az elsivatagosodással csak egy HANEBRINK lesz képes megküzdeni. Hegynek felfelé!

Dan Hanebrink megszállott kerékpáros, aki nem ismeri a lehetetlent. Az Extrem Terrain prototípus 1993-as megalkotásánál a következő kérdésekre kereste a választ: a hegyikerékpározás megoldható esőben, agyagos sárban? És egyáltalán, lehet tekerni mély hóban vagy sivatagi homokban? A lejtőn még csak-csak, na de fölfelé? A válasz egy egészen rendhagyó felépítésű monstrum lett.

hanebrink.jpg

A Hanebrink X1 súlya 15kg, a váz 6061- T6 alumínium, ami 20"x8" méretű (vagyis 20cm széles!) belső nélküli kerekeken gurul. Ez a brutális gumi más terepbringáknál jobb adottságokkal bír a puha talajon, ám cserébe kicsit többet is kell gyúrnunk lábra. Épp ezért a további konstrukcióknál elektromotor rásegítéssel oldották meg a hajtást, ami aztán végképp verhetetlenné tette az X2 és X3 típusokat a hagyományos kerékpárokkal szemben. Persze a 750W teljesítményű motorokért nagy árat kell fizetni, és itt nem csak a másfél-kétmillió forintra gondolunk. A súly ezeknél a homokfutóknál már 40kg felé közelít, és a 36 Voltos LiNMC akksik töltéséről sem árt gondoskodnunk. Egy töltéssel max. 150km tehető meg, ha lábbal egyáltalán nincs kedvünk besegíteni.

hanebrink1.jpghanebrink2.jpghanebrink3.jpg

Még mielőtt bárki is elkönyvelné lusta, gazdag dagadékok bringájának azt nem árt tudni, hogy Dan Hanebrink és Kane Fortune nem játékszernek alkotta meg ezeket a járműveket. "Nem a hagyományos kerékpárokat akarjuk leváltani, hanem rövid távolságokon a benzinmotort. Akár haszonjárműként, nem csak sportoláshoz, túrázáshoz." Az X2, X3 jól teljesít vadászatokon, tesztelték erdészetek, rendfenntartó erők egyaránt. Eleve szélsőséges terepre és időjárásra tervezték, Helen Skelton antarktiszi expedícióján 170km-t tett meg 80kg felszereléssel -30°C hidegben. Azt gondolom, ez a túlélésről szólt, nem sznob passzióról. Lehet van olcsóbb, szebb és jobb bringa, de mi nem fogunk sírva fakadni, ha egy Hanebrink akad az utunkba zombitámadás esetén, még akkor sem, ha erre nagy valószínűséggel a világ végéig kell várni.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://postmode.blog.hu/api/trackback/id/tr805298980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.05.15. 09:01:44

bizony, ezt elég lehet tekerni :)

2013.05.15. 09:16:06

Őrült nagy tehetség kell fekete bringa fekete háttér előtti fotózásához. Az is érdekes, hogy hátsó váltó van a rajzon, de fogaskoszorú nincs. Kissé kétségbe vonom, hogy létezik ebből működő prototípus. Valószínűleg nem pedelec rendszerű, hanem sima elektromotoros, ami bénaság, és ha lemerült, lesz egy negyvenakárhánykilós haszontalan vasunk, amit instant dönthetünk is be az első árokba. Lámákon durva terepen egy ilyen sem segít, egy gyakorlott ember + egy jó xc bicikli viszont kábé bárhol elmegy, szóval nagyjából felesleges design-baromság.

Postnomad · http://postmode.blog.hu 2013.05.15. 10:50:15

@shitgun: Az akku, ami legfőbb előnye, egyben az akhilleusz sarka is a gépnek. Mivel rendkívül speciális, verhetetlen ott ahová tervezték, hétköznapi használatra teljesen felesleges. A lényeg pont az, hogy a gyakorlott vagy láma ember ezzel jóval könnyebben boldogul ott, ahol a hagyományos kerékpárral szenvedne. De nem eladni akarom, csak megemlítettem, mint érdekesség :)

2013.05.15. 10:55:42

@Postnomad: érdekesnek tényleg érdekes, azért is olvastam el, meg kommenteltem. Csak nekem elég haszontalannak tűnik végül, ez így kábé annyit ér, mint egy Babetta, súlyban, teljesítményben hasonlók, ha a babira rakunk egy vastag gumit, máris ott vagyunk. Ha erdésznek, vadásznak vesszük, akkor kábé oké, bár megnézném azt a potrohos ötvenes német jagert, aki ezen zúz az erdőben, de ha posztapokaliptikus szempontból nézzük, akkor már nullkategória, amint lemerül az akksi, tolhatjuk, vagy dobhatjuk az árokba, és akkor a zombik győzte:)

Postnomad · http://postmode.blog.hu 2013.05.15. 11:30:32

@shitgun: a potrohos jäger inkább üt, fel sem ül a bicajra! :) Remélem a technológia kiforrja magát, mire a zombik feltűnnek a horizonton, addig is nézzük meg milyen is a Hanebrink sivatagban: vimeo.com/41579838 és műhelyben: vimeo.com/32762192

Tiltsuk Bea 2013.05.15. 19:54:46

A vastag kerék a homokban meg más laza talajon, esetleg hóban segít, egyébként sz@rt se ér, csak csökkenti a hatótávolságot az aksival. Ez egy ilyen dizájn cuccos.

egyseg.org · http://egyseg.org 2013.05.16. 09:31:59

Ez nagyon jó darab! 10 nm napelemmel a ház mellett ingyen közlekedés, végre a hatótáv is teljesen rendben. Nekem spec a dizájnja is bejön, kicsit olyan, mint egy motor. Kéne (sunáznám?).
süti beállítások módosítása