Amikor leáll az autógyártás és az alkatrészellátás, akkor jutnak főszerephez újra a szakik az elfeledett autószerelő műhelyek mélyéről. Számukra nincs olyan, hogy hibás alkatrész. Minden össze lesz hegesztve, egymásba kalapálva. A megjelenés és esztétika veszít ugyan a jelentőségéből, egészen más szempontok kerülnek előtérbe.
Így van ezzel Mike Burroughs is, aki képes ledönteni minden korlátot, hogy elképesztő ötleteit megvalósítsa. Ennek ékes példája egy átalakított 1928-as Ford A model BMW motorral felpörgetve, melyet szinte a semmiből épített meg. Elképzelésem sincs, mekkora munka, utánajárás, kitartás és szakértelem kell egy ilyen járgány megalkotásához, de a végeredmény mindenért kárpótol.
Az építés részletes leírásást képekkel illusztrálva itt találod.
A Ford A model nem csak őt ihlette meg, egy 1931-es darab adta a vázát a 600LE-s colorado-i Rat Rod-nak is. 'Elég volt ránéznem az alvázra, egyből tudtam, hogy durva, erős és agresszív patkányt lesz belőle, amelyik széttépi a ketrecét' - jellemezte pár szóval 'gyermekét' Mike Partyka. És akkor még nem beszéltünk a rengeteg egyedi megoldásról, ami ránézésre inkább kelti egy steampunk gépezet benyomását, mint egy kocsiét. Ha választanom kellene a két gyönyörű szörnyeteg közül, komoly bajban lennék. Burroughs a szépséget hozta elő a fenevadból, Partyka az erőre tett fel minden lapot. Együtt verhetetlenek.
Mike Partyka gépének történetét itt olvashatod.