Címkék

Feedek

postapoc.net

Postnomad 2013.04.02. 00:23

Valahol Arizonában

Címkék: vehicle wasteland

aircraft_graveyard_01.jpgaircraft_graveyard_02.jpgaircraft_graveyard_03.jpg

Nem messze a mexikói határtól, az arizonai Tucson mellett fekszik az a hatalmas repülőgép temető (AMARG), ahol a használaton kívüli, forgalomból kivont katonai légi járműveket tárolják. Némelyikük talán még reménykedve várja, hogy egyszer a levegőbe emelkedhet, de a legtöbb szétszerelve, hajtóművek és alkatrészek nélkül áll. Lassú haldoklásuknak kedvez a száraz, csapadék nélküli éghajlat, ami késlelteti a korróziót.

Frank Kovalchek fotói

Az Egyesült Államokban a repülőgép temetők/tárolók kihasználtsága különböző hullámokban változott aszerint, hogy a gépeket kivonásuk után értékesítették, újrahasznosították vagy leselejtezték. Az első ilyen hullám a II. világháborút követően tetőzött, mikor a légierő drasztikusan csökkentette az állományát. Később a 60-as évek végén technológiai váltás hozott újabb leépítést, mikor a légitársaságok áttértek a sugárhajtású repülők használatára. Hasonló következményekkel járt még az 1974-es olajválság, az 1991-es Öbölháború utáni időszak, s legutóbb a 9/11, melynek hatására egész flották költöztek a sivatagba.

Mojave, CA - Aircraft Boneyard
Victorville, CA - Logistics Airport
Marana, AZ - Pinal Airpark
Grey Bull, WY - Hawkyns & Powers
China Lake, CA - Naval Weapons Lab.
Edwards Air Force Base, CA

and more...

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://postmode.blog.hu/api/trackback/id/tr125186992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lutria 2013.04.19. 19:35:23

Szerintem hatalmas üzletet hagytak ki az amcsik azzal hogy a II.vh után még a keveset használt propelleres gépeket is bezúzták,ha tárolták volna őket 20-25 évig az addigra klasszikussá váló gépeket,P-51 mustang stb.millió dollárokért tudták volna tovább adni a gyűjtőknek.Így viszont az volt a helyzet hogy már a 60-70-es években is alig tudtak összeszedi annyi gépet hogy egy jobb háborús filmet le tudjanak forgatni.

Postmode (törölt) · http://postmode.blog.hu 2013.04.25. 17:01:44

@lutria: különösebben nem értek a repülőgépekhez, gondolom a biztonságos üzemeltetés itt fokozott figyelmet igényel amihez magas karbantartási költségek társulnak. Szabad ég alatt a száraz klíma ellenére is amortizálódik a kasztni, óriási felelősség lehet egy forgatás miatt levegőbe engedni évtizedek óta pihentetett gépeket. Egy magángyűjtemény szomorú sorsáról a következő linken olvashatsz: www.atlasobscura.com/places/st-augustine-airplane-graveyard
süti beállítások módosítása